Camperreis Zweden

Camper reis plannen naar Zweden.

Een camper ervaring van begin tot einde van de reis gaan we hier bijhouden. We zijn van plan om met een gehuurde camper op 18/19 juni te vertrekken naar Denemarken en door te reizen naar Zweden. We gaan met drie personen en een hond. In het hoogseizoen zijn de campers het duurste we gaan dan ook net voor het hoogseizoen op reis. Na wat informatie in te winnen over de prijzen van het huren van een camper zijn we uitgekomen bij een leuke luxe camper Mercedes Benz Mirage uit 1998 voor een schappelijke prijs voor 3 weken. De camper is een luxe uitvoering met toilet douche en tv met schotel en heeft een lengte van 7m. Bij de camper huur komt altijd een borg die u moet voorschieten voor eventuele schade aan de camper en die bedraagt meestal rond de 1000 euro. Ook wordt er bij de meeste verhuurbedrijven aangeboden om de borg af te kopen voor een x bedrag of via een verzekering.

• Uitzicht avond Zweden
  • Onderweg naar Zweden
  • Uitzicht Camping Zweden
  • Kampvuur camper Zweden
  • Zwemmen Camper Zweden
  • Boodschappen doen Zweden
  • Wandeling camper Zweden
  • Camping in Zweden

De camper moeten we zelf ophalen we kijken er naar uit.

Voorbereiding van de camper reis naar Zweden.

We nemen de nodige veiligheids voorzieningen mee in de camper die standaard nodig zijn gevarendriehoek veiligheidsvestjes verbandtrommel enz. Verder gaan we de route bekijken die we kunnen nemen. Het makkelijkste is over de bruggen de Grote Belt (Storebæltbro) van Odense naar Sjaelland en dan via de tweede brug de Sontbrug (Øresundsbro) naar Zweden. De kosten voor de camper van 7m zijn circa 50 plus 100 euro voor een enkele reis. Dat hakt er lekker in we zien het dan maar als een speciale attractie in de vakantie.

Tijdens het uitzoeken van een route voor de vakantie in zweden komen we veel campings tegen die Nederlandse beheerders hebben. Ons Zweeds lijkt nergens op dus lijkt het ons gemakkelijker om een aantal van de campings te bezoeken. Bij de meeste is ook de hond welkom en is er een wifi verbinding om even je email te checken of wat op te zoeken. We hebben een speciale camping/camperplaats pagina aangemaakt voor Zweden.

Voor de heenweg denken we op dag1 net in Denemarken op tijd te stoppen in de buurt van het plaatsje Aabenraa op de Boerderij katrinegaard Dag 2 de bruggen over richting Zweden op naar de volgende camping.

Camper ophalen.

Zo de camper hebben we opgehaald bij de verhuurder de inventaris er in (Potten en pannen borden enz) en een uitleg over de werking van de camper. Even wat problemen met de tv maar dat werd prima opgelost we hebben beeld. De werking van de koelkast die op 12v 220v en op gas kan is duidelijk en de kachel met ringverwarming ook maar die hopen we niet nodig te hebben. Het aantal opberg mogelijkheden is zeer ruim maar we zijn maar met zijn drieën in een 6 persoons camper dus ruimte genoeg. Het chemisch toilet is niet ingewikkeld een klein beetje vloeistof er in en af en toe legen en omspoelen en niet vergeten als je gaat de klep ff open zetten. Het eerste ritje naar huis ging goed alsof je in een grote badkuip zit die over de weg zweeft. Thuis aangekomen even koffie en daarna aan de slag om onze eigen spullen er in te zetten. Morgen ochtend rond 08.00 vertrekken we ………….

De eerste stop op de boerderij met camperplaats circa 5 plaatsen was heel leuk de omgeving is lekker rustig en de koeien zijn aanwezig. De boer verwelkomt ons en we betalen de prijs van 10 euro. Heerlijke douce toilet en een kamertje met tv spelletjes enz. zeker een aanrader om deze camperplaats bij de boer in Aabenraa te bezoeken en wakker te worden op het Deense platteland. De volgende dag gaan we de bruggen over op naar Zweden. De bruggen betaal je gemakkelijk met visa maar contant kan ook. Het reisje over de beiden bruggen gaat bijna vanzelf voor je het weet sta je in zweden en er is een mooi uitzicht als je op de bruggen rijd. We hebben de keuze laten vallen op Camping Sjöstugans waar we verwelkomt werden door een jongeman die direct een mooi plekje voor ons had aan het water met een schitterend uitzicht. De camping is voorzien van prima sanitair en een leuke wandeling door een stuk bos was ook erg leuk. We zijn hier een dagje langer gebleven om even bij te komen van de lange reis.

En weer verder…. naar boven richting de Camping Habo & Stugby waar we alweer een ruime mooie plaats dichtbij het sanitair en de wifi konden kiezen. Deze camping word veel bezocht door camperaars en het meer is vlakbij. Maar wat we ontdekten na een klein wandelingetje was nog leuker om te zien een schilderachtig haventje waar we omheen konden wandelen. En de Hamburger speciaal op de camping heeft heerlijk gesmaakt. Verder naar boven kwamen we terecht op camping Tiveden waar we mochten kijken naar een aantal plaatsen die nog vrij waren de keuze viel op nummer 17 vlakbij het nieuwe sanitair en het weggetje naar het mooie heerlijke meer waar we gezwommen hebben. Op weg naar het meer zagen we ook dat er direct in het bos aan het meer een aantal luxe plaatsen waren.

En weer door…. met de camper naar Camping Gräsmarksgården een leuke camping in het wat ruigere gebied van Zweden. Goede voorzieningen en een mooie ruime plaats. De omgeving verkent door de bossen die direct te bezoeken zijn vanaf de camping die ook een prijs heeft gewonnen als charmante camping dat zeker zo is. de volgende dag hebben we een wandeling gemaakt om het aangrenzende meer van het dorpje Grasmark de kerk bezocht boodschappen gedaan en gegeten aan het meertje en natuurlijk weer gezwommen en genoten van de mooie omgeving. De volgende stop was een outdoor adventure organisatie Alcatraz die een veld heeft voor campers we mochten een plek uitzoeken op het campingveld waar nog niemand stond. Direct aan het water een schitterende plaats waar we in de avond getrakteerd werden door live muziek en er waren nog meer kampeerders aangekomen in een kano met een tent. De volgende ochtend zijn we weer richting camping habo gegaan en daarna naar de camping Stensjo waar we wat langer zijn gebleven om te vissen en een wandeling te maken. Vanaf Stensjo zijn we direct naar de boer in Denemarken gegaan en daarna een laatste overnachting in Nederland op een camping in Denekamp.

Zweden een mooi land zeker om met een camper te bezoeken maar de afstanden zijn anders en een ritje van 135 km kan al snel een uurtje of drie duren. wat betreft de campings zijn er ruim voldoende en reserveren is in voor en na seizoen meestal niet nodig.